METODĂ ŞI DISPOZITIV DE RECUPERARE A ENERGIEI CINETICE PRODUSE PE DURATA PROCESULUI DE FRÂNARE, DE REUTILIZARE A ACESTEIA PE DURATA PROCESULUI DE DEMARAJ ŞI DE SUPRAALIMENTARE CU AER COMPRIMAT A CILINDRILOR CU ARDERE INTERNĂ

Prețul nu e vizibil în cazul acestui pachet

Interes:

Atribuire

Informații publicare:

Nr.: RO135169

Data: 30.08.2021

Inventator(i):

LOGHINESCU VASILE [RO]

Aplicant(i):
LOGHINESCU VASILE [RO]
Clasificare:
Clasificare internationala (IPC):
F02D41/00; F02D9/04

Clasificare comuna (CPC):
B60T1/10 (EP); B60T1/12 (GB); F02B21/00 (EP); F02B29/00 (GB); F02B33/44 (EP); F02D13/04 (EP, GB); F02N9/04 (EP, GB); F16D61/00 (EP); B60T2270/611 (GB); F02N9/02 (EP)
Informații aplicație:
Nr.: RO20200000054
Data: 06.02.2020
Număr/numere prioritar(e):
RO20200000054 06.02.2020
Brevete asociate:
GB2591859
BOPI:
Descriere:

Invenţia se referă la o metodă şi la un dispozitiv de recuperare eficientă a energiei cinetice generate de arborele cotit al unui motor, în special al unui motor al unui autovehicul pe durata unui proces de frânare caracteristic acestei metode. Metoda conform invenţiei constă în transformarea lucrului mecanic consumat de cel puţin un cilindru (1) compresor integrat într-un bloc (3) motor al unui autovehicul şi antrenat de către un arbore (2) cotit prin intermediul unui mecanism bielă-manivelă (20), pentru producerea unei cantităţi de aer comprimat care este dirijată şi înmagazinată printr-o conductă (5), o turbină (4) de omogenizare, respectiv printr-o conductă (6), o electrovalvă (R2), apoi printr-o conductă (8), o supapă (13) de sens unic în interiorul unui rezervor (15) de aer comprimat iniţial dintr-o sursă externă printr-un ventil (16) de alimentare la o presiune minimă admisibilă P0, până la obţinerea în interiorul acestui rezervor (15) a unei presiuni maxime admisibile PS, controlată printr-o supapă (14) de siguranţă la suprapresiune şi de un senzor (21) de presiune, în energie potenţială stocată sub formă de aer comprimat în rezervorul (15). Dispozitivul conform invenţiei este constituit din cel puţin un cilindru (1) compresor, integrat într-un bloc (3) motor, antrenat printr-un mecanism (20) bielă-manivelă de către un arbore (2) cotit care antrenează simultan şi nişte cilindrii (19) cu ardere internă, o turbină (4) de omogenizare a aerului comprimat, un rezervor (15) de aer comprimat, o turbină (17) de antrenare a arborelui (2) cotit, prevăzută cu un ajutaj (18) de evacuare, un regulator (11) de presiune, un ansamblu de conducte (5...10) de distribuţie a aerului comprimat, două supape (13 şi 14) de sens unic şi de siguranţă la suprapresiune, nişte prize (12) de aer atmosferic, un ventil (16) de alimentare cu aer comprimat extern, un senzor (21) de presiune şi nişte electrovalve (R1...R4) acţionate selectiv de către un controler (22).