METODĂ ŞI DISPOZITIV DE RECUPERARE A ENERGIEI CINETICE PRODUSE PE DURATA PROCESULUI DE FRÂNARE, DE REUTILIZARE A ACESTEIA PE DURATA PROCESULUI DE DEMARAJ ŞI DE SUPRAALIMENTARE CU AER COMPRIMAT A CILINDRILOR CU ARDERE INTERNĂ

Price not visible for this package

Interest:

Assignment

Publication info:

No.: RO135169

Date: 30.08.2021

Inventor(s):

LOGHINESCU VASILE [RO]

Applicant(s):
LOGHINESCU VASILE [RO]
Classification:
International patent classification (IPC):
F02D41/00; F02D9/04

Cooperative patent classification (CPC):
B60T1/10 (EP); B60T1/12 (GB); F02B21/00 (EP); F02B29/00 (GB); F02B33/44 (EP); F02D13/04 (EP, GB); F02N9/04 (EP, GB); F16D61/00 (EP); B60T2270/611 (GB); F02N9/02 (EP)
Application info:
No.: RO20200000054
Date: 06.02.2020
Priority number(s):
RO20200000054 06.02.2020
Related patents:
GB2591859
BOPI:
Description:

Invenţia se referă la o metodă şi la un dispozitiv de recuperare eficientă a energiei cinetice generate de arborele cotit al unui motor, în special al unui motor al unui autovehicul pe durata unui proces de frânare caracteristic acestei metode. Metoda conform invenţiei constă în transformarea lucrului mecanic consumat de cel puţin un cilindru (1) compresor integrat într-un bloc (3) motor al unui autovehicul şi antrenat de către un arbore (2) cotit prin intermediul unui mecanism bielă-manivelă (20), pentru producerea unei cantităţi de aer comprimat care este dirijată şi înmagazinată printr-o conductă (5), o turbină (4) de omogenizare, respectiv printr-o conductă (6), o electrovalvă (R2), apoi printr-o conductă (8), o supapă (13) de sens unic în interiorul unui rezervor (15) de aer comprimat iniţial dintr-o sursă externă printr-un ventil (16) de alimentare la o presiune minimă admisibilă P0, până la obţinerea în interiorul acestui rezervor (15) a unei presiuni maxime admisibile PS, controlată printr-o supapă (14) de siguranţă la suprapresiune şi de un senzor (21) de presiune, în energie potenţială stocată sub formă de aer comprimat în rezervorul (15). Dispozitivul conform invenţiei este constituit din cel puţin un cilindru (1) compresor, integrat într-un bloc (3) motor, antrenat printr-un mecanism (20) bielă-manivelă de către un arbore (2) cotit care antrenează simultan şi nişte cilindrii (19) cu ardere internă, o turbină (4) de omogenizare a aerului comprimat, un rezervor (15) de aer comprimat, o turbină (17) de antrenare a arborelui (2) cotit, prevăzută cu un ajutaj (18) de evacuare, un regulator (11) de presiune, un ansamblu de conducte (5...10) de distribuţie a aerului comprimat, două supape (13 şi 14) de sens unic şi de siguranţă la suprapresiune, nişte prize (12) de aer atmosferic, un ventil (16) de alimentare cu aer comprimat extern, un senzor (21) de presiune şi nişte electrovalve (R1...R4) acţionate selectiv de către un controler (22).