ADAPTARE MOTOR DIESEL PENTRU A FUNCŢIONA CU BENZINĂ ŞI ALTELE

Prețul nu e vizibil în cazul acestui pachet

Interes:

Atribuire

Informații publicare:

Nr.: RO137116

Data: 29.11.2022

Inventator(i):

SANDU SERGIU [RO]

Aplicant(i):
SANDU SERGIU [RO]
Clasificare:
Clasificare internationala (IPC):
F02B75/22; F02D13/02

Clasificare comuna (CPC):
Informații aplicație:
Nr.: RO20210000275
Data: 24.05.2021
Număr/numere prioritar(e):
RO20210000275 24.05.2021
BOPI:
Descriere:

Invenţia se referă la o adaptare a motorului diesel pentru a funcţiona cu benzină având ca obiectiv furnizarea unei metode de a folosi benzina drept combustibil într-un motor diesel, cu menţiunea că detonaţia care urmează imediat aprinderii prin compresie este atenuată cu ajutorul unei componente numite cameră de detonaţie. Adaptarea motorului diesel, conform invenţiei, constă în prezentarea unui motor cu aprindere prin detonaţie controlată, în care elementul de noutate în comparaţie cu motorul diesel convenţional constă în adăugarea camerei de detonaţie, combustibilul fiind injectat în camera de detonaţie (C), având loc autoaprinderea aproape instantă datorită presiunii şi temperaturii (D), undele de şoc fiind parţial reţinute în interiorul camerei de detonaţie, iar o parte din ele evadează prin orificiile de comunicare cu camera cilindrului într-un ritm suficient de lent astfel încât să se evite aplicarea unei forţe violente de presiune în capul cilindrului (E), avantajul fiind că se pot depăşi astfel rapoartele de compresie pe care motoarele convenţionale de tip MAS şi MAC le folosesc, astfel încât este posibilă folosirea mai eficientă a combustibilului, indiferent de cifraoctanică, drept urmare, se pot folosi combustibili volatili cum ar fi benzina sau kerosenul, într-un motor care funcţionează cu randament similar sau mai bun ca motorul diesel, iar un alt avantaj ar fi faptul că acelaşi motor poate funcţiona cu aproape toţi combustibilii rezultanţi în urma rafinării petrolului, benzina, kerosenul, petrolul lampant, combustibilul diesel şi mai mult, sistemul de injecţie poate fi adaptat să funcţioneze cu combustibili gazoşi cum ar fi GPL, gazul metan sau chiar hidrogenul, acest lucru demonstrând o versatilitate sporită a soluţiei tehnice.