VEHICUL AERIAN CE UTILIZEAZĂ EFECTUL GAZODINAMIC AL CURGERII JETURILOR DE AER DE-A LUNGUL UNUI PERETE PROFILAT ÎN SCOPUL CREŞTERII FORŢEI DE SUSTENTAŢIE

Prețul nu e vizibil în cazul acestui pachet

Interes:

Atribuire

Informații publicare:

Nr.: RO137102

Data: 29.11.2022

Inventator(i):

NEDELCUŢ FLORIN [RO]

EPURE SILVIU IONUŢ [RO]

LEOPA ADRIAN [RO]

ŞCHEAUA FĂNEL DOREL [RO]

Aplicant(i):
UNIV DUNAREA DE JOS DIN GALATI [RO]
Clasificare:
Clasificare internationala (IPC):
B64C39/00; B64C39/06

Clasificare comuna (CPC):
Informații aplicație:
Nr.: RO20210000293
Data: 27.05.2021
Număr/numere prioritar(e):
RO20210000293 27.05.2021
Brevete asociate:
RO137102
BOPI:
Descriere:

Invenţia se referă la un vehicul aerian autopropulsat, manevrabil atât pe orizontală, cât şi pe verticală care utilizează efectul gazodinamic al curgerii jeturilor de aer de-a lungul unui perete profilat în scopul creşterii forţei de sustentaţie. Vehiculul, conform invenţiei este constituit dintr-un carenaj (1) superior, profilat terminat la partea inferioară cu un număr par de perechi de flapsuri (2) care asigură manevrabilitatea în plan orizontal, prin rabaterea în jurul unui ax (11) plasat la marginea orizontală inferioară a flapsului (2), carenaj (1) care este prevăzut pe suprafaţa sa exterioară cu nişte voleţi (4) anti-cuplu/anti-rotaţie, dispuşi inelar şi echidistant, având în partea inferioară o incintă (3) etanşă umplută cu heliu sau cu alt gaz mai uşor decât aerul, principală forţă de sustentaţie fiind generată de către un propulsor (8) reprezentat de o turbină sau o elice, dispus central, pe partea superioară a carenajului (1), într-o structură verticală profilată de tipul unei duze (9), montate asftel încât să asigure concentrarea jetului de aer produs de către propulsor (8) şi pentru a mări eficienţa acestuia, duză (9) verticală a cărei margine orizontală se răsfrânge radial spre exterior, formând împreună cu carenajul (1) superior profilat, un ajutaj (5) inelar, care serveşte la generarea jetului radial subsonic care aderă la suprafaţa exterioară a carenajului (1) superior şi conduce la apariţia efectului Coandă şi a forţei suplimentare de sustentaţie create de acest efect gazodinamic, marginea inferioară a carenajului (1) superior fiind înconjurată circular, de un perete (10) subţire, de formă inelară, care îmbunătăţeşte curgerea liniilor de curent la desprinderea lor de carenajul (1) superior, profilat.