SISTEM DE PROPULSIE ŞI AERONAVE CU DECOLARE ŞI ATERIZARE PE VERTICALĂ-VTOL

Prețul nu e vizibil în cazul acestui pachet

Interes:

Atribuire

Informații publicare:

Nr.: RO134897

Data: 29.04.2021

Inventator(i):

GIURCĂ LIVIU GRIGORIAN [RO]

Aplicant(i):
GIURCA LIVIU GRIGORIAN [RO]
Clasificare:
Clasificare internationala (IPC):
B64C27/22; B64C29/00; B64C39/02; B64D27/24

Clasificare comuna (CPC):
Y02T50/40 (EP); Y02T50/60 (EP)
Informații aplicație:
Nr.: RO20190000646
Data: 10.10.2019
Număr/numere prioritar(e):
RO20190000646 10.10.2019
BOPI:
Descriere:

Invenţia se referă la un sistem de propulsie pentru o aeronavă cu decolare şi aterizare pe verticală, care foloseşte fenomene aerodinamice de amplificare a tracţiunii pentru a reduce raportul tracţiune/greutate. Sistemul conform invenţiei este format din două aripi (3) înclinate cu un unghi α faţă de orizontală, fiecare aripă (3) având un profil (4) aerodinamic care conţine un intrados (5), un extrados (6) şi un bord (7) de atac, pe un fuzelaj (15) sunt montate prin intermediul unor braţe (8) două motoare (9) electrice, fiecare motor (9) electric acţionează o elice (10) propulsivă, planul de rotaţie al fiecărei elicii (10) propulsive este dispus, deasupra extradosului (6), respectiv în proximitatea părţii din spate a profilului aerodinamic al aripii (3) şi este înclinat cu un unghi beta cuprins între 900 şi 1400 faţă de planul care conţine corzile profilelor (4) aerodinamice ale aripilor, sub intrados (5) al aripilor (3) sunt montate prin intermediul unor braţe (12) un număr de motoare (13) electrice, fiecare motor (13) electric acţionează o elice (14) propulsivă, planul de rotaţie al fiecărei elici (14) propulsive este dispus, dedesubtul intradosului (5), respectiv în proximitatea bordului (7) de atac al profilului aerodinamic al aripii (3) şi este înclinat cu un unghi ζ cuprins între 900 şi 1400 faţă de planul care conţine corzile profilelor (4) aerodinamice ale aripilor (3), două elice (10 sau 14) propulsive vecine au sensuri de rotaţie contrare, la decolare şi aterizare fuzelajul (15) se sprijină pe o porţiune (25) plată situată la partea din spate, respectiv la partea din faţă pe două picioare (16), având fiecare un profil aerodinamic, fixate pe un fuzelaj (15).