BANC DE PROBE UNIVERSAL PENTRU TESTAREA MOTOARELOR CU TURBINĂ DE GAZE

Prețul nu e vizibil în cazul acestui pachet

Interes:

Atribuire

Informații publicare:

Nr.: RO137713

Data: 30.10.2023

Inventator(i):

CATANĂ RĂZVAN MARIUS [RO]

DEDIU GABRIEL [RO]

ŞERBESCU HORAŢIU MIHAI [RO]

Aplicant(i):
INSTITUTUL NAT DE CERCETARE DEZVOLTARE TURBOMOTOARE COMOTI [RO]
Clasificare:
Clasificare internationala (IPC):
G01M15/00

Clasificare comuna (CPC):
Informații aplicație:
Nr.: RO20230000227
Data: 09.05.2023
Număr/numere prioritar(e):
RO20230000227 09.05.2023
BOPI:
Descriere:

Invenţia se referă la un banc de probe universal pentru testarea motoarelor cu turbină de gaze, dedicat în principal turbomotoarelor cu putere la ax. Bancul de probe, conform invenţiei, conţine un ansamblu banc mobil (I) şi un ansamblu celulă (A), proiectată din punct de vedere aerodinamic şi acustic conform cerinţelor standardului SAE AIR 5295, este echipat cu un ansamblu dinamometru (D) de tip elice cu pas unghiular, antrenat mecanic cu un turbomotor (1), prin intermediul ansanblului transmisie (C), format dintr-o transmisie (18) intermediară, un reductor (20) de turaţie şi nişte transmisii (23 şi 24) suplimentare, pentru măsurarea puterii la ax a motorului, operarea dinamometrului (D), se execută pe baza unui sistem de comandă şi control (F) în raport cu instrumentare a o serie de parametri ai unei elice (25), precum pasul unghiular, cuplul, turaţia, în funcţie de poziţia unghiulară a palelor elicii (25), dinamometrul transferă motorului o anumită încărcare pe turbina de utere, încărcarea cerută efectuându-se prin modificarea pasului unghiular la gradele corespunzătoare pe baza unei legi de reglare între cuplu, turaţie şi putere, iar pasul unghiular al elicii este comandat printr-un agregat (34) hidraulic, modificarea efectuându-se până când valoarea setată a încărcării este egală cu valoarea reală executată, elicea (25) antrenează o masă de aer care este instrumentata intrarea şi ieşirea din elice, printr-o serie de porturi (29) de instrumentare, montate pe un tronson (28) de intubare elice (25) care permite funcţionarea în ambele sensuri de rotaţie, ceea ce permite testarea de motoare cu turbină de putere cu sens de rotaţie orar sau trigonometric, iar fluxul de aer antrenat de elice traversează nişte răcitoare (30) ale instalaţiei (E3) de răcire care au rolul de răcire a uleiului instalaţiei (E1) de ungere a motorului şi transmisiei intermediare, şi a instalaţiei (E2) de ungere a reductorului şi a transmisiilor suplimentare .