SURSĂ STATICĂ PENTRU SERVICII AUXILIARE LA TRAMVAI

Prețul nu e vizibil în cazul acestui pachet

Interes:

Atribuire

Informații publicare:

Nr.: RO118510

Data: 30.05.2003

Inventator(i):

RĂDULESCU VASILE [RO]

STRĂINESCU IOAN [RO]

MOROIANU LEONARD [RO]

GOIA CATALIN [RO]

GROSANU DAN [RO]

TĂNASE MARCEL [RO]

VELCEA NICULAE [RO]

BOZAS FLORIN [RO]

STOENESCU FLORIN [RO]

Aplicant(i):
ICPE SAERP S A [RO]
Clasificare:
Clasificare internationala (IPC):
B60L1/00; H02M3/335

Clasificare comuna (CPC):
Y02T10/72 (EP)
Informații aplicație:
Nr.: RO19990001044
Data: 28.09.1999
Număr/numere prioritar(e):
RO19990001044 28.09.1999
Descriere:

Invenţia se referă la o sursă cu gabarit şi masă reduse pentru alimentarea diferitelor servicii auxiliare electrice şi pentru încărcarea bateriei de acumulatoare de pe tramvai, sursa fiind alimentată cu tensiune de 750 Vcc, cu o variaţie a tensiunii de obicei de +25...-30%, la care se adaugă şi supratensiunile atmosferice. Tensiunea continuă de intrare în sursă, după trecere printr-un filtru dereţea şi un descărcător de supratensiuni (11), este convertită într-un invertor cu tranzistoare (17 şi 18), care dă la ieşire o tensiune alternativă, stabilizată, ce este apoi redresată într-un redresor cu punte de diode (25, 26, 27 şi 28) şi filtrată, obţinându-se la ieşire o tensiune continuă, stabilizată, a cărei valoare este în funcţie de temperatura bateriei de acumulatoare de pe tramvai. Curentul total, debitat de sursă, este limitat la o valoare maximă, indiferent de sarcină, curentul de încărcare a sursei este limitat la o valoare optimă, în funcţie de tipul şi mărimea bateriei, astfel că se obţin valori reduse pentru gabaritul şi masa sursei. Convertorul este conceput să lucreze în condiţiile grele de pe tramvai, şi anume: vibraţii ridicate, gama largă de temperatură, de -40...+55°C etc. Tensiunea de ieşire este izolată electric faţă de tensiunea de intrare în sursă.