ECHIPAMENT DE REGLARE TENSIUNE DINAMO-STARTER PENTRU LOCOMOTIVA DIESEL
Prețul nu e vizibil în cazul acestui pachet
Atribuire
Nr.: RO118513
Data: 30.05.2003
RĂDULESCU VASILE [RO]
STRĂINESCU IOAN [RO]
GHEORGHE SERGIU [RO]
MOROIANU LEONARD [RO]
TUDOR EMIL [RO]
VIZIREANU DARIUS [RO]
Descriere:
Invenţia se referă la un echipament de reglare tensiune dinamo-starter pentru locomotiva Diesel care lucrează în condiţii grele de exploatare de -40 ... +70°C şi în condiţii de vibraţii. Pentru pornirea motorului Diesel, este folosit, ca starter, un motor de putere (1) de curent continuu cu excitaţie serie (Ex) care, în timpul pornirii motorului Diesel, este alimentat de la o baterie de acumulatoare (2), având de obicei una din tensiunile de 72, 110, 144 sau 220 Vcc. După ce motorul Diesel a fost lansat, motorul de curent continuu (1) este transformat în dinam (generator de curent continuu), excitaţia lui serie (Ex) este deconectată şi se alimentează excitaţia a doua (Ex) de tip separat, alimentată de la bateria de acumulatoare (2) prin intermediul unui bloc de reglare tensiune (9). Echipamentul de reglare tensiune, conform invenţiei, asigură în permanenţă un curent de excitaţie variabil, astfel încât tensiunea debitată de dinam (1) să fie corespunzător mai mare decât tensiunea nominală a bateriei de acumulatoare (2), valoarea tensiunii depinzând de temperatura bateriei (2), trecerea pe regimul de generator realizându-se prin închiderea unui comutator de comandă (5), care conectează un releu de comenzi regim generator (6). Curentul de încărcare a bateriei de acumulatoare (2) este limitat la o valoare ce depinde de tipul şi capacitatea nominală a bateriei (2), şi curentul total debitat de dinam (1) este şi el limitat la valoarea maximă admisă de dinam (1), chiar dacă apare un scurtcircuit pe unul din consumatorii principali ai dinamului (1).