METODĂ ŞI SISTEM DE PROTECŢIE ÎMPOTRIVA PATINĂRII ROŢILOR ŞI A VIBRAŢIILOR TORSIONALE, ÎN OSIILE MOTOARE, LA VEHICULELE PE ŞINE

Prețul nu e vizibil în cazul acestui pachet

Interes:

Atribuire

Informații publicare:

Nr.: RO118647

Data: 29.08.2003

Inventator(i):

TARAN TRAIAN [RO]

TARAN MIHAI [RO]

Aplicant(i):
TARAN TRAIAN [RO]
TARAN MIHAI [RO]
Clasificare:
Clasificare internationala (IPC):
B60T8/00; B61C15/08

Clasificare comuna (CPC):
Informații aplicație:
Nr.: RO20020000146
Data: 13.02.2002
Număr/numere prioritar(e):
RO20020000146 13.02.2002
Descriere:

Invenţia se referă la o metodă şi la un sistem de protecţie împotriva patinării roţilor şi a vibraţiilor torsionale, în osiile motoare, la vehiculele pe şine. Metoda conform invenţiei constă în producerea unui semnal electric, ce are o componentă continuă, proporţională cu viteza de rotaţie a roţii, şi o componentă oscilatorie, cu frecvenţa egală cu cea a vibraţiilor torsionale şi amplitudinea proporţională cu amplitudinea acestora, semnalul electric, produs de generatoare, este preluat şi analizat de o unitate electronică centrală care, atunci când apare o diferenţă δU, între componentele continue ale generatoarelor, mai mare decât un anumit prag, sau amplitudinea componentei oscilatorii, corespunzătoare unui generator, depăşeşte o limită stabilită, comandă intrarea în acţiune a unui compensator de sarcină, ce produce o forţă verticală care acţionează asupra roţii care a început să patineze, pentru mărirea momentului rezistent, dat de forţa de aderenţă dintre roată şi şină, sau intrarea în acţiune a organului de reglare a puterii, pentru reducerea momentului de antrenare al osiei. Sistemul conform invenţiei constă dintr-un generator electric (Gi), aferent roţii (2) vehiculului, ce are statorul fixat pe cutia pe osie (1) şi rotorul antrenat de la osia-axă (3), o unitate electronică centrală (UEC) care preia semnalele produse de generatoarele (Gi) vehiculului şi determină diferenţa δU, un compensator de sarcină (CSi), care produce forţa verticală asupra roţii (2), pentru mărirea momentului rezistent, iar reacţiunea sa acţionează asupra ramei boghiului (4), pentru redistribuirea sarcinilor pe roţi, şi a organului de reglare a puterii (Grad), pentru reducerea momentului rezistent al roţii.