COMBINĂ DE TĂIERE ŞI PROCEDEU DE AVANSARE ÎN FRONT, LA EXTRAGEREA CĂRBUNELUI DIN ABATAJE FRONTALE

Prețul nu e vizibil în cazul acestui pachet

Interes:

Atribuire

Informații publicare:

Nr.: RO120211

Data: 28.10.2005

Inventator(i):

AMURARITEI ILIE [RO]

VASILICA D DUMITRU [RO]

STOICA GHEORGHE [RO]

TUTU EUGEN VULCAN [RO]

VASILICA C DUMITRU [RO]

BEJAN TEODOR [RO]

NASTOR GHEORGHE [RO]

BOCAN IOSIF [RO]

GOLGOTIU MIRCEA [RO]

SUCIU TIBERIU [RO]

OPRISA MIHAI [RO]

KRUPPA VASILE [RO]

Aplicant(i):
AMURARITEI ILIE [RO]
VASILICA D DUMITRU [RO]
STOICA GHEORGHE [RO]
TUTU EUGEN [RO]
VASILICA C DUMITRU [RO]
BEJAN TEODOR [RO]
NASTOR GHEORGHE [RO]
BOCAN IOSIF [RO]
GOLGOTIU MIRCEA [RO]
SUCIU TIBERIU [RO]
OPRISA MIHAI [RO]
KRUPPA VASILE [RO]
Clasificare:
Clasificare internationala (IPC):
E21C35/20; E21D23/00

Clasificare comuna (CPC):
Informații aplicație:
Nr.: RO19960000700
Data: 01.04.1996
Număr/numere prioritar(e):
RO19960000700 01.04.1996
Descriere:

Invenţia se referă la o combină de tăiere şi la un procedeu de avansare în front, la extragerea cărbunelui din abataje frontale, în special în zonele în care apar, frecvent, anomalii tectonice neidentificate şi în care înclinarea stratului, pe direcţia de avansare, este mai mare de 10°. Combina conform invenţiei are în componenţă nişte papuci de ghidare (1, 2, 3 şi 4), de construcţie sudată, adaptaţi pentru susţinerea combinei şi pentru montarea ramelor unui transportor (A) cu raclete, iar pentru a evita răsturnarea combinei, împreună cu transportorul, este prevăzut un reazem telescopic (B), constituit dintr-un cilindru hidraulic (5), fixat la un capăt pe combină, iar la capătul opus, printr-o articulaţie (7), este fixat un scut (8) ce se reazemă pe front. Procedeul de evacuare în front, la extragerea cărbunelui din abataje, conform invenţiei, prevede aplicarea unui reazem suplimentar, dinspre frontul de lucru, care se concretizează prin lăsarea unui prag de cărbune, la cursa de tăiere, acesta fiind tăiat la cursa de curăţire, cu poziţia coborâtă a tamburelor combinei, făcând posibilă trecerea abatajului, în regim de coborâre, peste zone de falii, la unghiuri de 25°...30°.