CAROSERIE MONOBLOC PENTRU VEHICULE CU MASĂ REDUSĂ, ŞI MATERIAL COMPOZIT UTILIZAT PENTRU REALIZAREA ACESTEIA

Price not visible for this package

Interest:

Assignment

Publication info:

No.: RO133971

Date: 30.03.2020

Inventor(s):

BERE PETRU PAVEL [RO]

NEAMŢU CĂLIN GHEORGHE DAN [RO]

DUDESCU CRISTIAN [RO]

KROLCZYK GRZEGORZ [PL]

Applicant(s):
UNIV TEHNICA DIN CLUJ NAPOCA [RO]
Classification:
International patent classification (IPC):
B32B15/08; B32B3/12; B62D23/00; B62D29/04

Cooperative patent classification (CPC):
Application info:
No.: RO20180000698
Date: 20.09.2018
Priority number(s):
RO20180000698 20.09.2018
Related patents:
RO133971
BOPI:
Description:

Invenţia se referă la o caroserie monobloc pentru autovehicule, şi la un material compozit armat cu fibre de tip sandviş, din care se realizează caroseria, structura compozită fiind deosebit de rezistentă din punct de vedere mecanic, şi cu masă redusă. Caroseria conform invenţiei este realizată dintr-o structură compozită de tip sandviş, formată dintr-un miez (10) din aluminiu de tip fagure, plasat între un strat (9) exterior şi un strat (11) interior, realizate din material compozit armat cu fibre de sticlă, carbon sau Kevlar, caroseria fiind compusă din două conuri (1 şi 2) faţă şi, respectiv, spate, de impact, ce se continuă cu o podea (3) prevăzută pe margini cu două praguri (4) confecţionate din material compozit, de care se leagă patru stâlpi (5) care susţin plafonul (6) având pe margini o structură (19) de rezistenţă, cu un element (7) de rigidizare dispus în uşă, cu rol de protejare a pasagerilor la impact lateral, toate elementele menţionate obţinându-se într-o matriţă cu mai multe plane de separaţie, legate între ele în procesul de laminare a compozitelor, operaţia realizându-se simultan, rezultând în final o caroserie monobloc completă. Structura compozită conform invenţiei este un material compozit complex, format dintr-un substrat (12) armat cu fibre cu dispunere arhitecturală diferită, o plasă (13) de cupru cu rol de protecţie pentru interiorul vehiculului, pentru a descărca energia statică acumulată, un substrat (14) compozit conţinând un amestec de pulbere de aluminiu şi/sau cupru în proporţie de 45 procente masice în amestec cu un polimer răşină epoxidică,ce realizează o conexiune şi o omogenizare a materialului compozit cu plasa de cupru, un substrat (15) din compozit armat cu fibre, un strat (16) fonoabsorbant şi izolator, dintr-un material de tipulCoremat, Airex, Rohacel sau o spumă poliuretanică, de 1 mm grosime, şi un substrat (17) cu aceiaşi componenţi ca şi substratul (12), aranjarea straturilor fiind aleasă în funcţie de solicitări.