GENERATOR EOLIAN HIBRID CU FLUX MAGNETIC RADIAL ŞI ROTOR INTERIOR
Price not visible for this package
Assignment
No.: RO131137
Date: 30.05.2016
TUDORACHE TIBERIU [RO]
PREDESCU MIHAIL [RO]
NICOLAIE SERGIU [RO]
POPESCU MIHAIL [RO]
Description:
Invenţia se referă la un generator eolian hibrid, cu flux magnetic radial şi rotor interior, utilizat pentru a converti energia cinetică a vântului, simultan, în energie electrică şi termică. Generatorul conform invenţiei este alcătuit dintr-o carcasă (1) metalică, izolată termic la exterior cu un material (1/) termoizolant, şi realizată dintr-o coroană cilindrică şi din două scuturi (13 şi 14) laterale identice, fixate prin nişte şuruburi (15), carcasa (1) adăpostind o parte fixă şi o parte mobilă (III), partea mobilă a generatorului (I) eolian fiind alcătuită din două subansambluri rotor (IV şi V) similare, alcătuite din una sau mai multe perechi de magneţi permanenţi (2 şi 3), montate pe nişte miezuri magnetice (4 şi 5) realizate din oţel masiv şi fixate pe un arbore (6) principal al turbinei (II) eoliene, perechile de magneţi permanenţi (2 şi 3) fiind polarizaţi alternativ, în direcţie radială, aşa încât să se realizeze la periferiile celor două rotoare câte o structură magnetică heteropolară, iar partea fixă a generatorului (I) este alcătuită dintr-un stator (IV) clasic de maşină sincronă cu flux radial, ce conţine un miez (9) magnetic realizat din tole de oţel electrotehnic, izolate, prevăzut cu crestături spre întrefierul dintre stator şi rotor, în crestături fiind dispuse mai multe bobine (8) în care se induc tensiuni electromotoare, respectiv, dintr-o serpentină (7) situată în contact cu suprafaţa exterioară a statorului (VI), şi realizată din ţeavă din oţel magnetic, prin care circulă un agent termic lichid, aceasta fiind destinată preluării căldurii dezvoltate ca urmare a pierderilor în fier în miezul (9) magnetic, şi a pierderilor Joule în bobine (8), iar pe de altă parte, supraîncălzirii agentului termic prin efectul Joule al curenţilor induşi, dezvoltaţi în pereţii serpentinei (7) pe tronsonul situat în dreptul rotorului (V), agentul termic intrând în stare rece în serpentină (7) printr-un orificiu (10), şi evacuat cald prin alt orificiu (11).