SISTEM DE FRÂNARE GIROSCOPIC

Price not visible for this package

Interest:

Assignment

Publication info:

No.: RO135156

Date: 30.08.2021

Inventor(s):

RAULEA GEORGE HORAŢIU [RO]

Applicant(s):
RAULEA GEORGE HORATIU [RO]
Classification:
International patent classification (IPC):
B60T11/10

Cooperative patent classification (CPC):
Application info:
No.: RO20210000192
Date: 22.04.2021
Priority number(s):
RO20210000192 22.04.2021
BOPI:
Description:

Invenţia se referă la un sistem de frânare giroscopic şi la un procedeu de frânare giroscopic care îmbunătăţeşte eficienţa frânării. Sistemul de frînare, conform invenţiei, se bazează pe proprietatea unui giroscop (SG) de a răspunde cu un moment rezistent când asupra acestuia se acţionează cu o forţă perpendiculară pe axa de roraţie, principiul de bază fiind conservarea momentului cinetic al unui volant (V), acest moment giroscopic fiind direct proporţional cu masa, diametrul şi turaţia volantului (V) , giroscopul montându-se pe zona de şasiu prin intermediul unui cadru (C) basculant, un ax (a1) de rotaţie al volantului (V) primind o deplasare (a2) prin intermediul unui motor (M2) linear comandat de o pedală (Pf) de frînă a automobilului, iar mişcarea de rotaţie a volantului (V) este dată de un motor (M1) electric auxiliar, lucrul mecanic al forţei de frînare, în acest caz, provenind din scăderea energiei giroscopului pe toată durata frânării, însă această energie este compensată de motorul (M1) electric auxiliar . Procedeul, conform invenţiei, constă în aceea că într-o primă fază volantul (V) giroscopului înmagazinează energia cinetică de rotaţie primită de la un motor (M1) electric auxiliar, după care la acţionarea pedalei (Pf) de frînă, un întrerupător închide circuitul de comandă al motorului (M2) axial linear care va modifica unghiul axei de rotaţie a volantului din poziţia (a1) în poziţia (a2), apoi giroscopul (SG) răspunde cu un moment rezistent, moment giroscopic, care transmite caroseriei prin intermediul cadrului (C) de fixare, forţa de frînare (Fg) giroscopică fiind proporţională cu masa, diametrul şi turaţia volantuluui, pe toată durata frânării, energia cinetică de rotaţie a volantului (V) scade, însă este compensată de motorul (M1) electric auxiliar, iar într-o ultimă fază, la eliberarea pedalei de frână, axa de rotaţie a volantului (V) revine la poziţia (a1) iniţială, iar momentul giroscopic devine zero şi frânarea încetează .