NAVĂ COMPLEX PENTRU PRODUCEREA, TRATAREA, STOCAREA ŞI TRANSFERUL HIDROGENULUI

Price not visible for this package

Interest:

Assignment

Publication info:

No.: RO135216

Date: 30.09.2021

Inventor(s):

RUSU IULIUS LIVIU [RO]

Applicant(s):
RUSU IULIUS LIVIU [RO]
Classification:
International patent classification (IPC):
B63H21/00; C01B17/16

Cooperative patent classification (CPC):
Application info:
No.: RO20210000243
Date: 12.05.2021
Priority number(s):
RO20210000243 12.05.2021
BOPI:
Description:

Invenţia se referă la o navă complex pentru producerea, tratarea, stocarea şi transferul hidrogenului care poate fi utilizat în zona maritimă şi fluvială pentru producţie, tratare, stocare, transport naval şi distribuţie a hidrogenului, tratat sau pur, din producţia proprie sau preluat către terminalele maritime sau fluviale arondate consumatorilor finali sau depozitelor de tranzit. Nava, conform invenţiei, este alcătuită din două sectoare distincte şi anume un sector naval configurat din corpul navei, în care este inclus un sector (1) de comandă instalaţii şi navigaţie, o sală (8) maşini cu instalaţiile de guvernare şi propulsie şi un sector (7) productiv configurat din totalitatea instalaţiilor implicate în procesul de producţie, transfer şi stocaj al apei şi hidrogenului, un compartiment de producţie energie electrică fiind alcătuit din generatoare de energie electrică performante şi alimentează toate instalaţiile sectorului (7) productiv, iar apa necesară provine din mare printr-o priză (1) de fund, cunoscut fiind faptul că sarea este catalizator al fenomenului fizico-chimic de electroliză, transferată prin intermediul unei staţii (11) de pompare la o instalaţie (2) de purificare a apei este trimisă la o instalaţie (3) de producere a hidrogenului prin hidroliză, iar hidrogenul rezultat este preluat de o instalaţie (4) de tratare şi lichefiere a hidrogenului, apoi hidrogenul tratat şi lichefiat este transferat în nişte tancuri (6) de stocaj cu pompele speciale de transfer, preluare şi descărcare la terminal a hidrogenului dintr-o secţie (5) de pompare, astfel cele două sectoare sunt întrunite într-un sistem unitar flotabil autopropulsat, autonom independent de instalaţiile de transfer offshore şi alte nave de transport.