PROCEDEU ŞI DISPOZITIV PENTRU CONVERSIE VEHICUL TERESTRU ÎN VEHICUL NAUTIC
Price not visible for this package
Assignment
No.: RO137760
Date: 29.11.2023
LĂCULICEANU ADRIAN [RO]
Description:
Invenţia se referă la un procedeu şi dispozitiv pentru conversie vehicul terestru în vehicul nautic. Procedeul, conform invenţiei, constă în alegerea unui vehicul nautic de bază - placa SUP, pe care se montează un vehicul terestru cu două roţi şi roată motoare spate, de genul trotinetă electrică, bicicletă clasică, bicicletă electrică sau cu motor termic de capacitate cilindrică mică, cu ajutorul unor dispozitive dedicate, care să acţioneze, prin roata motoare spate un antrenor care transmite mişcarea, prin câte un arbore flexibil neghidat, către două elici care evoluează în apă, în lateralul plăcii SUP, direcţia asigurându-se prin cuplarea roţii directoare faţă a vehiculului terestru cu axul cârmei plăcii SUP, iar stabilitatea sa se asigură prin nişte flotoare laterale reglabile şi nişte frâne dinamice laterale, fără a fi necesare modificări în structura constructivă reală a vehiculelor folosite. Dispozitivul, conform invenţiei,cuprinde un mijloc nautic (PI) - placa SUP cu bune capacităţi flotante şi hidrodinamice, un suport (SC) central, fixat pe placa SUP. pentru lagărele antrenorului şi dispozitivele de fixare ale vehiculului folosit, un antrenor (An) care primeşte mişcarea de la o roată (Rsm) spate motoare a vehiculului terestru utilizat, o transmisie la 90° cu nişte arbori (Af) flexibili neghidaţi, un sistem dublu de propulsie cu nişte elici (Hs, d) cu mişcări opuse,nişte lagăre (Lh) reglabile vertical pentru axele elicilor, dispuse pe nişte suporturi (Slh) fixate lateral pe corpul plăcii SUP, un sistem de evitare a obstacolelor din apă prin protecţie elici (Ph)şi rabatare verticală cu cca 30° a lagărelor elicilor, un dispozitiv (Scr) modular reglabil de fixare a roţii faţă a vehicului terestru pe axul cârmei, o cârmă (Cr) faţă într-un lagăr fixat în corpulplăcii, două flotoare (F) laterale de formă alungită, fixate mobil pe cîte o ramă (Rf), articulată pe suportul central, două frâne (Fr) dinamice, sub formă de pală, fixate pe o axă (Afr) centrală.