INSTALAŢIE ELECTRICĂ DE FORŢĂ PENTRU REGLAREA TENSIUNII APLICATĂ MOTOARELOR DE TRACŢIUNE DE JOASĂ TENSIUNE ALE LOCOMOTIVELOR ELECTRICE DE 25 Kv/50 Hz
Price not visible for this package
Assignment
No.: RO120696
Date: 30.06.2006
POPESCU AUGUSTIN [RO]
GHIŢĂ IONEL [RO]
GÎRNIŢĂ ION [RO]
Description:
Invenţia se referă la o instalaţie electrică de forţă pentru reglarea tensiunii aplicată motoarelorde tracţiune de c.c., ale locomotivelor electricede 25 Kv/50Hz. Instalaţia electrică de forţă pentru reglarea tensiunii motoarelor de tracţiune, conform invenţiei, are alimentat transformatorul de tracţiune (1), cu tensiune direct din linia de contact. Tensiunile debitate de secundarele de tracţiune (1.1...1.6) sunt redresate de redresoare cu factor de putere ridicat PFC (3.1...3.6) şi apoi reduse, ca valoare, prin choppere (4.1...4.6) şi aplicate rotoarelor (9.1...9.6) motoarelor de tracţiune (8.1...8.6). Atât în regim de tracţiune, cât şi în regim de frânare reostatică, excitaţiile (10.1...10.6) sunt alimentate de redresorul comandat (11) ce are şi rol inversor de mers, conectat la transformatorul de frânare (2). În regim de frânare reostatică, rotoarele sunt conectate la rezistenţe de frânare (5.1...5.6), prin câte doi contactori (6.1...6.6 şi 7.1...7.6) ce permit funcţionarea motoarelor în regim de tracţiune, în cazul punerilor la masă în rezistenţele de frânare. Funcţionarea înregim de excitare independentă permite tracţiuneala limita de aderenţă, prin reglarea tensiunilor rotorice, chiar în cazul izolării mai multor motoare, inclusiv în regim de câmp slăbit. Eliminarea graduatorului, reducerea numărului de contactori şisimplificarea cablajului de forţă conduc la creşterea fiabilităţii şi reducerea activităţilor de întreţinere.