METODĂ DE CONTROL ŞI SECVENŢĂ DE PORNIRE A UNUI VEHICUL ELECTRIC HIBRID CU DOUĂ PILE DE COMBUSTIBIL PENTRU CREŞTEREA EFICIENŢEI ENERGETICE

Price not visible for this package

Interest:

Assignment

Publication info:

No.: RO135821

Date: 30.06.2022

Inventor(s):

RĂCEANU MIRCEA [RO]

MARINOIU TEODORA ADRIANA [RO]

CARCADEA ELENA [RO]

VARLAM MIHAI [RO]

Applicant(s):
INSTITUTUL NAT DE CERCETARE DEZVOLTARE PENTRU TEHNOLOGII CRIOGENICE SI IZOTOPICE ICSI RAMNICU VALCEA [RO]
Classification:
International patent classification (IPC):
B60K6/42; B60L50/61; B60W20/10

Cooperative patent classification (CPC):
Y02T90/40 (EP); B60K6/42 (RO); B60L50/61 (RO); B60W40/00 (RO)
Application info:
No.: RO20210000762
Date: 09.12.2021
Priority number(s):
RO20210000762 09.12.2021
Related patents:
RO135821
BOPI:
Description:

Invenţia se referă la o metodă de control a puterii unui sistem de pile de combustibil din componenţa unui vehicul electric hibrid şi la o secvenţă de pornire a vehiculului în vederea creşterii eficienţei energetice. Metoda de control, conform invenţiei, se aplică unui vehicul electric hibrid care cuprinde: două ansambluri de pile (101, 104) de combustibil, controlate independent, având subsisteme (102, 105) auxiliare de alimentare proprii şi sisteme (103, 106) electronice de control local, un dispozitiv (300) programabil pentru cuplarea electrică a celor două pile (101, 104) de combustibil cu interfaţa unui convertor (107) unidirecţional de putere la o unitate (109) de distribuţie a puterii, un sistem de baterii (116) conectat la un convertor (119) bidirecţional de putere, programabil, conectate la unitatea (109) de distribuţie a puterii folosind circuite (118, 121) de preîncărcare, un sistem de baterii (124) de joasă tensiune, conectate la unitatea (109) de distribuţie a puterii printr-un convertor (122) unidirecţional, un motor (113) electric alimentat de la un invertor (110) care transmite mişcarea la nişte roţi (115) printr-o unitate (114) de transmisie, unităţile electronice de control local fiind conectate printr-o comunicaţie CAN la un sistem central (200) şi iniţiază punerea în funcţiune a vehiculului prin trei metode de control: o primă metodă, având rolul de control al curentului de încărcare şi descărcare a sistemului (116), care asigură necesarul de putere al motorului (113) menţinând valoarea tensiunii pe magistrala de CC la aprox. ± 2% din valoarea setată de 400 volţi, o a doua metodă care controlează dispozitivul (300) programabil, creşte eficienţa pilelor de combustibil, alocă timpi de funcţionare egali pentru cele două pile şi creşte durata de viaţă a ansamblurilor prin monitorizarea tensiunii şi o a treia metodă care optimizează puterea generată de sistemul de pile de combustibil, evitând ciclurile de pornire/oprire a vehiculului.